Venteliste og søskendegaranti

Hvis I vil tilmelde jeres barn til Marieskolen skal I indbetale et ventelistegebyr på 500 kr., umiddelbart inden I afleverer ansøgningsskemaet.

Ventelistegebyret sikrer, at vi kun får elever skrevet op, der reelt er interesserede, og som derfor ikke optager en plads forgæves. Vi ønsker naturligvis, at du kun skriver dit barn op til Marieskolen, hvis det reelt har interesse for jer.

For mere information læs vores indmeldelsesprocedure.

SøskendegarantiPå Marieskolen er der søskendegaranti. Det betyder, at søskende altid prioriteres først både ved start i 0. klasse og ved løbende optag.

Elevtal
Skolen har på nuværende tidspunkt kapacitet til 218 elever fordelt på 10 klassetrin (0.-9.)

Pige- og drengepladser
For at sikre en god klassedynamik har vi en politik omkring fordelingen af piger og drenge i klasserne. Som udgangspunkt er kønsfordelingen 6/14, 7/15 eller 8/16. Dette gælder også, selvom der skulle være ledige pladser i klassen. Ledelsen kan søge dispensation for fordelingnskvotienten ved bestyrelsen.